Към съдържанието

Близо 20 000 деца ще рецитират заедно „Аз съм българче“ на 1 юни

29/05/2011

На първи юни – Международния ден на детето, близо 20 000 ученици от цялата страна ще кажат в един глас Вазовото стихотворение „Аз съм българче“. Това ще бъде най-масовото рецитиране на стихотворение у нас. Инициативата е на сайта „akademika.bg“ и ще се проведе под патронажа на президента Георги Първанов.

Повече от 120 училища са заявили участие в най-масовото рецитиране на стихотворението „Аз съм българче“. Засега са се записили училища от 72 града и 39 села.

Идеята на организаторите е празникът на децата да започне с усещането, че са част от нещо голямо.  Участниците ще бъдат много повече от записаните, защото към инициативата ще се включат и родителите на малчуганите. Репетициите за тази първа по рода си инициатива вече започнаха.

Точно в 10:00 ч. и в Шумен със стихотворението „Аз съм българче“ и в Шумен ще започне културната програма във Градската градина по повод Деня на детето.  През деня децата ще се включат в работата на няколко центъра – на занаятите, артцентър, цветен, спортен, детски, билетен, където ще се разиграе томбола за голямата награда – велосипед. Освен в Градската градина творчески работилници за деца ще има и в парка до сградата на общината. И на двете места са предвидени концертни изяви на малчуганите.

За поредна година Клуб „Журналист“ към ОДК – Шумен /ODK News/ ще взема активно участие в програмата за деня. Учениците към клуба ще интервюирата с камера и микрофон в ръка малчуганите и родителите им. Ще бъде създаден и пресцентър на клуба в който гражданите ще могат да отговарят на въпрос задеден в самия ден.

На 1-ви юни „Аз съм българч“е ще прозвучи и от най-високата точка на България. Никола Ладжов от София ще покори връх Мусала и там заедно с трите си деца и петте внучета ще станат част от масовия рецитал. „Аз съм Българче“ ще прозвучи точно в 10:00 часа на първи юни. Организаторите се надяват това да се превърне в традиция за всеки следващ празник на детето.

В града на Вазов организатори на патриотичната  идея на Академика БГ тази година отново са НУ „Неделя Петкова“  под патронажа на кмета на града г-н Веселин Личев, който ще поздрави децата на Сопот и точно в 10:00 часа ще даде старт на масовото рецитиране на “Аз съм българче”.

Училището с най-много участници до момента е СОУ “П.Р.Славейков” в Кърджали – 600 ученици ще рецитират там Вазовото стихотворение.

 Учениците в българското училище „Свети Иван Рилски“ в  град Хатива Енгера, област Валенсия-Испания и  школото в  Хамбург, Германия също ще се включат в инициативата.

Записванията продължават да се приемат на тел. 02 9831694, 0898618962 и info@akademika.bg.

No comments yet

Вашият коментар